Digitaal maken,
digitaal verdienen?

Terugkijken:
Inspiratiesessie
digitaal verdienen

Voor veel HKU’ers zijn computers een essentieel onderdeel van hun maakproces. Dit leidt tot de mooiste producten en (kunst)ervaringen. Maar als het werk eenmaal af is valt er vaak nog veel te winnen.

In deze online sessie delen we digitale strategieën voor het vergroten van je aanbod, het bereiken van nieuwe doelgroepen en alternatieve manieren om te verdienen met je werk.

Leer van andere makers over hun digitale strategie

Programma

Hoe kun je als maker je werk digitaal promoten en verkopen? Hoe positioneer je digitale mode in de markt? En hoe werkt het verhandelen van je digitale kunstwerk als NFT?

10 december 2021 organiseerden we een inspiratiesessie via Zoom. Kijk de presentaties terug via onderstaande links (inloggen met HKU-account):

Introductie digitaal verdienen
(door New Nodes)

Creatief ondernemen met digitale mode
(door Studio PMS)

Digitale kunst verkopen met NFT’s
(door Stephan Duquesnoy)

Sprekers

New Nodes verkende het afgelopen jaar met zo’n 20 culturele organisaties wat digitale innovatie kan opleveren voor de cultuursector. Het adviesbureau deelt voorbeelden en een stappenplan om zelf met digitaal verdienen aan de slag te gaan.

Stephan Duquesnoy maakt digitale kunst en is docent bij HKU Games & Interactie. De afgelopen jaren heeft hij zich verdiept in het verkopen van deze kunst op online marktplaatsen en profiteert hij van een nieuwe technologie: ‘non-fungible tokens’ (NFTs).

Modecollectief Studio PMS verdiende in 2018 een HKU-award met een afstudeerproject waarin ze digitale mode onderzochten. Ze delen wat ze sindsdien hebben geleerd over het ontwikkelen en vermarkten van digitale mode.